Vzpomeňte si na několik schůzek či porad, kterých jste se účastnili v posledních týdnech, a nakolik pro vás byly přínosné a energizovaly vás do další práce. Bohužel, až příliš často na poradách promarňujeme jejich potenciál a svůj pracovní čas v neproduktivních debatách, zabýváme se nepodstatnými záležitostmi, ztrácíme se v nelogické struktuře a nudíme se při projednávání bodů, které se nás netýkají. Ale nemusí to tak být. Lektor se ve své ředitelské praxi snaží uplatňovat co nejvhodnější přístupy, aby se lidé na poradách skutečně radili, a je připraven s vámi sdílet své zkušenosti. Zlepšete porady ve vaší organizaci důrazem na týmovou spolupráci a zodpovědnost za výsledky!
- Význam a účel porad:
- Proč jsou porady pro organizaci nezbytné a jaký je jejich význam?
- Různé formáty porad podle jejich účelu;
- Identifikace současných výzev:
- Co jsou nejčastější problémy při poradách a co je třeba zlepšovat?
- Jakou cenu platíme za neefektivní porady;
- Struktura a plánování:
- Jak plánovat a strukturovat porady, aby byly co nejefektivnější?
- Délka porady;
- Stanovení cíle a příprava agendy (plus podkladů);
- Pomůcky „Pět P“, „Čtyři D“, „Pět S“ pro hladký průběh porady;
- Techniky pro účinnou komunikaci:
- Jaké techniky pro efektivní komunikaci, jako je např. aktivní naslouchání a formulování otázek, lze použít během porady?
- Prezentace a vizualizace;
- Správné zapojení účastníků:
- Jak zajistit, aby se všichni účastníci na poradě cítili zapojeni a měli možnost vyjádřit svůj názor?
- Čtyři stupně psychologického bezpečí;
- Role účastníků porady;
- Zvyšování týmové spolupráce:
- Jak podporovat týmovou spolupráci a zlepšovat vzájemnou komunikaci?
- Limity brainstormingu;
- Řešení konfliktů:
- Jak přistupovat ke konfliktům během porady a najít řešení, které bude pro všechny přijatelné?
- Vytváření dohod metodou „Zrcadlo – Okno“;
- Techniky pro rozhodování:
- Jaké techniky lze použít během porady pro spravedlivé a efektivní rozhodování?
- Různé nástroje pro hlasování a bezpečné vyjádření názoru;
- Vedení záznamů:
- Jak správně zaznamenávat výstupy a rozhodnutí učiněná na poradě?
- Online nástroje pro sdílení porady;
- Osvědčené šablony pro zápis z jednání;
- Feedback a hodnocení:
- Jak poskytovat a přijímat zpětnou vazbu, abyste mohli zlepšovat efektivitu porad?
- Prezentace best practices:
- Seznámení s úspěšnými příklady a praktikami z jiných organizací a diskuse o jejich přenosu do organizací účastníků semináře.
- Diskuse a kazuistiky:
- Řešení modelových situací, v nichž budou moci účastníci aplikovat naučené principy a techniky.
Účastnický poplatek zahrnuje coffeebreak v průběhu semináře.
Pro účastníky semináře Hotel Grand nabízí možnost před seminářem posnídat (snídaně formou švédského stolu v ceně 180 Kč).