Vztek, vzdor, lhavost či agrese jsou u dětí často vnímány jako poruchy chování, ale z terapeutické perspektivy, která je přenositelná i pro práci pedagogů, se často ukazuje, že tyto projevy spíše maskují hlubší příčiny a traumata. To, co vnímáme v chování jako útočné, je u nemalé části dětí či mladistvých spíše obrana a volání o pomoc, strach, nejistota, deprivace, úzkost či bolest.
V pokračujícím semináři se zaměříme na vybrané projevy disruptivního chování dětí a mladistvých a jejich vztah k možným formám traumatizace. Seznámíme se s rozborem čtyř kazuistik jedinců s poruchami chování a převažující dynamikou od vzteku přes vzdor, manipulativní tendence, narušené vztahové vzorce a agresivní projevy násilí vůči okolí nebo sobě. Pozornost bude věnována popisu základních projevů těchto nezvládnutých, potlačených, úzkostných, reaktivních a vznětlivých fenoménů v prožívání a chování dětí a mladistvých. Porozumění základním dynamickým vztahům lidské psychiky je důležitým předpokladem pro včasnou depistáž, vzdělávání, výchovu, institucionální nebo sociální práci s dětmi a mladistvými s poruchami chování a disharmonickým vývojem.
Účastnický poplatek zahrnuje coffeebreak v průběhu semináře.
Pro účastníky semináře Hotel Grand nabízí možnost před seminářem posnídat (snídaně formou švédského stolu v ceně 180 Kč) či možnost ubytování se 7% slevou.