DOMŮnavigate_nextVzdělávací programynavigate_nextStal/a jsem se ředitelem/kou aneb Jak projít úskalím prvních týdnů
Stal/a jsem se ředitelem/kou aneb Jak projít úskalím prvních týdnů
Termín:
7. 10. 2025 - 9:00 - 16:00
Uzávěrka přihlášek:
30. 9. 2025
Počet hodin:
8
Kapacita:
Volná místa
Místo:
Hotel Grand, Československé armády 295, Hradec Králové
Cena:
3 000 Kč
Garant akce:
Mgr. Bc. Marcela Nováková
phone606 787 373
Cílová skupina
Nově nastoupivší ředitelé škol a školských zařízení, další zájemci
Popis

Začátek ředitelské dráhy bývá náročný – přináší nejen radost z důvěry a nové role, ale i řadu otázek, rozhodnutí a nečekaných situací.

Náš interaktivní workshop je určen právě těm, kteří se ocitli na prahu své ředitelské kariéry a hledají oporu, inspiraci a praktické tipy, jak zvládnout první týdny ve funkci. Workshop nabídne prostor pro výměnu zkušeností, konkrétní doporučení a podporu od zkušených kolegů i odborníků na školské řízení. Cílem je posílit jistotu účastníků v jejich nové roli a pomoci jim vykročit správným směrem.

Společně se zaměříme na:

• orientaci v právních a organizačních povinnostech;

• nastavení komunikace s pedagogickým sborem, zřizovatelem i rodiči;

• budování důvěry a autority v novém kolektivu;

• zvládání krizových a nečekaných situací;

• sdílení prvních úspěchů i nejistot;

• osobnost vedoucího pedagoga, ředitele, vlastnosti lídra, potenciální hrozby.

Přehled témat:

1. Úvod a seznámení účastníků

2. První týdny ve funkci – Co vás nejvíc překvapí?

• Praktická orientace ve funkci – co je potřeba zařídit ihned;

• Co (ne)musíte zvládnout sami;

• Rozdělení priorit – důležité vs. urgentní;

• Reálné příběhy nových ředitelů (případová studie).

3. Role ředitele jako lídra a manažera

• Budování důvěry v týmu a nastavování očekávání;

• První porada – co říct a co raději ne;

• Komunikace se zřizovatelem a rodiči;

• Úvod do leadershipu ve škole.

4. Administrativa, zákonné povinnosti a agenda ředitele

• Co říká legislativa – rámcový přehled (ŠZ, ZP, BOZP, GDPR atd.);

• Školní řád, pracovní náplně, organizační struktura;

• Co, kdy a jak se musí odevzdat (harmonogram roku);

• S čím vám může pomoci zástupce, ekonom, metodik?

5. Jak zvládat tlak, nejistotu a chyby

• Time management a mentální hygiena;

• Reakce na stresové situace;

• Co dělat, když si nejste jistí;

• Podpůrné organizace, sítě a mentoring.

6. Závěr a reflexe dne

• Sdílení klíčových uvědomění;

• Prostor pro dotazy;

• Doporučení pro další kroky a seberozvoj.

O lektorovi
Mgr. Bc. Jitka Anastazie Meindl
Mgr. Bc. Jitka Anastazie Meindl
Andragog - specialista ve vzdělávání dospělých s 28letou praxí. Lektor tzv. měkkých dovedností, poradenský psycholog, kouč, grafolog, konzultant, terapeut, moderátor a rétor. Prošla řadou manažerských pozic a v lektorské praxi se zaměřuje zejména na témata z oblasti managementu a řízení lidí, psychologie, motivace a osobního rozvoje. Kromě profesních a odborných kompetencí klade důraz na praktické zkušenosti a dovednosti z praxe. Vede vzdělávací programy v soukromém sektoru i ve státní správě, ale i ve školství a zdravotnictví.
Doplňující informace

Program je určen pro velmi omezenou skupinu účastníků a účastnický poplatek zahrnuje coffeebreak.